30 Kasım 2014

Tarçınlı Rulolar- Cinnamon Rolls




Kendi çocukluğumu hatırlamıyorum. Acaba bende misafir gittiğim evde yemek yiyen kendi evinde aynı yemeyi yemeyen cins çocuk muydum.. Aynen cins çocuk diyorum ben bu tür çocuğa.
Çünkü o cins çocuğun misafir evde yediyi yemegin aynısını belkide en güzelini sen yapmışsındır kendi evinde. Gel gör ki evde o yemegi yemeyen çocuk gitmiş misafir evde o yemeye ilk defa yiyormuş gibi saldırmış, üstelik " Anne bunun tarifini alsana. Çok güzel olmuş "demez mi .:))) Bu çocuğa cins çocuk denilmez mi..:)
Acaba güldüm mü başkasının çocuğuna benim de başıma geldi .. Allahım affet ..
Kesin kınamışım yoksa ne diye benim koskocaman kızım geçen gün misafir gittiğimiz evde tarçınlı ruloları ilk defa görüyormuş gibi yedi.. Niye kendi tabağındakini bitirip benim tabağımdakine göz koysun.. Niye..
O anda yer ayrılsa yere giresim geldi de. Allahtan arkadaş biliyor, tanıyor beni.. Blogum olduğunu biliyor:))) Yani var ya blog kurtarıcımsın haa:)))


Daha önce yapmadığım lezzet de degil hani tarçınlı.. Yapmıştım yemişti benim kız. Gel gör ki orada daha bir  lezzetli gelmişti. Madem onu sevmişti, bir de onun tarifini alıp yapayım dedim.
Tülay arkadaşın yaptığı bu harika tarif  Amerika`nın ünlü şeflerinden 67 yaşlı  Paula Deen`e aittmiş. Gerçek tarifi Google Paula Deen Cinnamon Rolls diye yazarak arayabilirsiniz. Tarif cup ölcüleriyle verilmiş. Bende bu tarifi bizim alışık olduğumuz su bardağı, çay bardagı ölcülerine çevirdim.
İşte nergis kokulu kızımın lezzetine doyamadığı tarif resimli olarak burada..
Lütfen Not bölümünü okuyun

Not:

Gerçek tarifte hamuru rulo yapıp dilimledikten sonra tereyağı sürülmüş, tarçınlı şekerli karışımdan serpilmiş tepsiye yan yana diziyoruz yazılmış .
Bu sizin isteğe bağlı ister bu şekilde dizin, ister yağlı kagıt serilmiş tepsiye aralıklı şekilde dizin.
Buna benzer bir tarifi daha önce yapıp fotografını çekmiştim o yüzden fotoğrafta göründüğü gibi yazdım dizilme şeklini.



Malzemeler:
  • 1 çay bardagı sıcak su
  • 1 çay bardagı süt
  • 4 yemek kaşığı erimiş tereyağı 
  • 1 yemek kaşığı dolusu kuru maya
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz ( silme) 
  • 1 yumurta
  • 3 su bardagı un ( az gelirse ilave edilir) 
İç malzemesi :
  • 1 su bardagı şeker ( siyah şeker de olur)
  • 3 yemek kaşığı tarçın
  • 1 çay bardagı + 3 yemek kaşığı erimiş tereyağı
  • 4 yemek kaşığı çekilmiş ceviz

Glazürü için ( üzerine) ;
  • 2 su bardagı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı erimiş tereyağı
  • 4 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • yarım  paket vanilya 

Hazırlanması:
  • Küçük bir kasede sıcak suyla mayayı karıştırıyoruz.
  • Derin bir karıştırma kabına sütü, şekeri, erimiş tereyağını, tuzu ve yumurtayı ekleyip tel çırpıcıyla çırpıyoruz. Unu azar azar ekleyip karıştırıyoruz.
  • Ardından kasede karıştırdığımız maya ve suyu ekliyoruz. Geri kalan unu da azar azar ekleyerek hamuru yoğuruyoruz. Un az gelirse biraz daha ekliyoruz.
  • Hamur ne çok sert, ne de çok yumuşak bir hamur. Orta sertlikte bir hamur oluyor.
  • Üzerine poşet örtüyoruz. Mayalanıp iki kat oluncaya kadar yaklaşık 1saat  bekliyoruz.
  • Kabarıp mayalanmış hamuru tezgahın üzerine alıyoruz. İki parçaya bölüyoruz.
  • Her parçayı sırayla tezgahın üzerinde yarım santim kalınlığında dikdörtgen şekilde açıyoruz.
  • Erimiş tereyağından hamurun her tarafına sürüyoruz.
  • Tarçını ve şekeri birlikte bir kasede iyice karıştırdıktan sonra yağladığımız hamurun üzerine serpiyoruz. Çekilmiş cevizden de serpip çok sıkı olmayacak şekilde sarıyoruz.
  • Ruloyu iki parmak genişlıgınde dilimliyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak diziyoruz, üzerinden hafif bastırıyoruz. 

  • 30 dakika bekletiyoruz. 
  • Daha önceden ısıtılmış 200 C ( 370 F) fırında 30 dakika üzeri hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz. 
  • 2 su bardagı pudra şekerinin üzerine  1 yemek kaşığı limon suyunu ve 4 yemek kaşığı kaynar suyu, 4 yemek kaşığı erimiş tereyağını yarım paket vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz. 
  • Pişmiş ruloları fırından çıkarıyoruz, hazırlamış olduğumuz pudra şekerli glazürü kaşıkla ruloların üzerine gezdiriyoruz. 
  • Sıcak sıcak afiyetle yiyoruz. 
  • Afiyet olsun !

8 yorum:

  1. Mis gibi harika bir tarif özellikle çocuklar için eminim begenir benim kuzular da ama ceviz yok ya onu nasıl yapsak..afiyet bal olsun ellerinize sağlık ..

    YanıtlaSil
  2. Çok harika bir tarif.Ellerine sağlık.Mükemmel görünüyor.Mutlaka denemeliyim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık samire hnm harika görünüyor bende henüz denemediğim tarifler arasında en yakın zamanda nasip olur inş tariflerinizi aşamalı fotolarla yayınladığınız içinde tşkr ederim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. En son resimde sağ üstteki gibi saga doğru yuvarlayıp mı kesiyoruz o zaman küçük oluyor pişincrmi şişiyor kesme kosmını tam anlayamadım. 🐭

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, fotoğraflı anlatımınızda harika :) sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Hamurun şekerini 4 yemek kaşığı koydum,harika oldu,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Denedim çok güzel.ben krema yaptım labne margarin ve pudra şekerli çok güzel oldu.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM